Jernia

Utvikling og design konsept, strategi, visuell identitet, kommunikasjonsuttak.

Jernia er et merke med en sterk arv og en virkelig ikonisk logo. Den har tålt tidens tann og er utvilsomt et sterkt varemerke. Jernias utfordring lå ikke i logoen, men heller i merkevareelementene og et sammenhengende designsystem. Fra et merkevareperspektiv har Jernia tidligere hatt flere visuelle stemmer.

Den oppdaterte visuelle profilen til Jernia setter produktene og tilbudene deres i et stramt, men fleksibelt system som bevarer en konsekvent kommunikasjon og samtidig fremmer kvalitet og mangfold.

Logosymbol (gnistregn) er separert fra logo og fått en annen rolle i identiteten – som et kraftfullt grafisk element for å fange oppmerksomhet.

De gjenkjennbare fargene blå og oransje er bevart, men fått et digitalt og energisk løft som bidrar til å fenge mer oppmerksomhet på digitale flater.

Eksempler på gammel identitet

Neste
Neste

Spenn